پول خرد

چند وقتی هست موقع خرید باصحنه تعجب اوری روبرو می شم .البته این پدیده عادی شده یعنی تکرار باعث عادی شدنش شده .مثلا وقتی به بقالی یا همون سوپر مارکت برای خرید میرم باقی پول کمتر از دویست ,سیصد  تومن شکل اسکناس یا سکه نیست .بلکه شبیه ادامس ,ویفر کوچیک,یا اقلام دیگست .

البته توی تره بار به شکل کدو سبز ,گوجه فرنگی و...........

از همه جالب تر وقتی بود که با عسل دختر کو چکم به نانوایی سنگکی برای خرید نان رفتیم .

شخصی که نان میداد و پول می گرفت بجای باقی پول از نصف نان یا از یک چهارم نان ,بجای صد تومن یا

 دویست تومن استفاده  می کرد .

عسل با یه طنز قشنگی گفت ;مامان اگه باقی پول کمتر از صد تومن  باشه این اقا یه لقمه ی نون میده !!؟؟؟

واین پدیده ی اجتمایی فقط برای قشر معمول جامعه نیست . بلکه برای تحصیل کرده ها نیز هست .

مثل داروخانه ها ....

شکل پول خرد,چسب زخم ,یا قرص مسکن ,.........

با خودم فکر کردم اگر راننده تاکسی  پول خرد نداشت  اونوقت از مسافراش می خواد بجای پول خرد دو تا بوق بزنن یا یک دور تمرین رانندگی کنن !!؟؟

حالا فکرکنین همه ی مشاغل اگه با مشکل پول خرد روبرو بشن چه جوری خدمات ارئه می دن .؟

ویا 

اگر من خریدار پول خرد نداشتم همین کسبه از من ادامس و کدو ,نان نصفه ,چسب زخم ,.....

وچیز هایی که خودشان باب کردن می پذیرند !!!؟؟؟؟؟؟؟؟


شاید هم بشه ولی دیگه بجای کیف پول باید از چرخ دستی استفاده کرد 

نظرات 7 + ارسال نظر
بانو یکشنبه 17 آذر 1392 ساعت 21:46

بله واقعا همین طوره

ممنونم سر می زنید

آنوشا یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 22:38

عزیزم خیلی جالب گفتی

سلام خواهر جون ,ممنون سرزدی

عسل جمعه 8 آذر 1392 ساعت 15:32

ای گفتی اگه به خودشونم از اینا بدی قبول می کنند می گن برو از خونتون بیار

آره والله

یاس چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 18:43

سلام خاله جون خوبی منو شناختی
تازه خیلی باحال بود خیلی خندیدم

آره عزیزم,دخترخوشگلم ,شناختمت ممنونم ,انشاالله همیشه بخندی

نسرین چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 18:03

واقعا اذیت میکنن..
من یه پیشنهاد دارم...همه از این بیسکوییت صد تومنیا بزاریم تو کیفمون به جای پول خورد بیسکوییت بدیم

نمی دونم امتحانش ضرری نداره

سلام نصیبه جان . خوبی ؟ ممنون از اینکه بهم سر زدین . دخترای گلت خوبن ؟؟؟ از طرف من روی ماه هر سه نفرشونُ ببوس . ای گفتی . مثلا بری دکتر فکر کنم یه امپول اضافه برات تزریق کنن تا باقی پول ویزیتُ برنگردونن اتفاقا منم همیشه برام سئواله . همون راننده تاکسی که دیگه براشون عادی شده 50 تومن باقیمونده رو برنگردونن . از من 50 تومن کم بشه چیز زیادی نیست ولی اون از هر کسی 50 تومن اضافه بگیره کلی میشه . البته من بارها شده وقتی خواستن باقیمونده رو پس بدن ازشون نگرفتم و گفتم به کار شماها بیشتر میاد . ولی وقتی به روی مبارک نیارن ازشون 50 تومنُ طلب میکنم و خیلی زیبا ازشون میگیرم
یه بار تو داروخونه یه خانومی میگفت من چسب و قرص سرماخوردگی نمیخوام . مرد خیلی راحت قبضس بهش پس داد گفت برو پولتُ خرد کن به همین مبلغ برام بیار . زنه هم دمش گرم رفت و دوباره برگشت و عین اصل پولُ گذاشت جلوی صندوق دار . تازه وقتی خانومه رفت دیدم صندوق داره یه بند غر میزنه که حالا اگه یه راننده ازشون پول بیشتر بخواد صداشون در نمیاد اونوقت میگن چسب و قرص سرماخوردگی نمیخوام پس مشخصه اونا هم با منظور این کارُ میکنن

رهگذر چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 10:14

سلام
عالی بود
کلی خندیدم

مرسی عزیزم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.