دروغ بزرگ

به عقیده ی من اغلب مردم نقاب به چهره دارند وموقع برگشت به منزل اون رو بچوب لباسی آویزون می کنن .

یکی از این نقاب ها ,نقاب دروغه.

چند وقتی یه متوجه یه دروغ بزرگ در رفتار عموم مردم از جمله خودم شدم .

وبراحتی تبدیل به یک ارزش دررفتاراجتمایی شده .

تعارفبله تعارف تیکه پاره کردن,بعضی وقت ها حتی نفس یاری نمی کنه ویک ریز تعارف می کنیم.

این تغییر رفتار وحالات چه قضاوتی دربرداره ,آیا اسمش دروغ نیست ؟این دروغ بزرگ چه صدمه ای به باور هامون می زنه ؟

فکر کردم چقدر خوب بود اگه بقدر توانمون ادعا می کردیم

نظرات 7 + ارسال نظر
شادی شنبه 30 آذر 1392 ساعت 12:18 http://shady20.blogfa.com

سلام بر بانوی زلال مثل بارون...ممنون از بزرگواری شما من هم برای شما و خانواده عزیزتون شب خوب و گرمی رو آرزو میکنم دلهاتون همیشه گرم...

خب اصولا منم از تعارف بی مورد خوشم نمیاد. از نظر من اگه زبان به تعارف باز میکنی باید بقول شما تواناییشُ داشته باشی .
ولی خداییش هم من و هم یاس و باباش خیلی خوشحال میشدیم اگه تشریف میاوردین خونه مون و اون گفتن ها صرفا یه تعارف خشک و خالی نبود

عزیزم ما که بدون تعارف همیشه شما رو به زحمت انداختیم .اولین تعطیلاتی که بتونیم بیایم اون ورا حتما برنامه می زاریم هم دیگر رو ببینیم

آنوشا پنج‌شنبه 28 آذر 1392 ساعت 20:28

سلام به نکته ی خوبی اشاره کردی
بهترین کار اینه که از حدش نگذره
پس بیا از این به بعد تعارف و بذاریم کنار البته منو شما که اصلا باهم تعارف نداریم

سلام دوست جونمکمی به این قضیه حساس شده بودم ,دیدم بدنیست درحد توانم بنویسم

شادی چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 10:27 http://shady20.blogfa.com

سلام

ممنون از حضورتون بانو...چشم اگر کاری از دستم بیاد در خدمتم

ممنون

شادی چهارشنبه 27 آذر 1392 ساعت 00:10 http://shady20.blogfa.com

سلام بانو

خیلی جالبه/یکی از مشکلات من تو روابط اجتماعی همینه.
اینکه اصلا نمیتونم تعارف کنم.تعارفی که در توانم نباشه.
واسه همین گاهی میگم نکنه این رفتار بی ادبی معنا بشه
مثلا اگر توانایی پذیرایی از مهمون رو نداشته باشم نمیتونم خلاف واقع بگم"بفرمایید...واسه همین نمیگم...

جالب بود واسم نوشته شما

سلام ,از اینکه وقت گذاشتین وبمن سر زدین خوشحالم.شما راه نرفته ی مارو طی می کنید ,در واقع موفقیت در امور اجتماعی با شماستمن هم سعی می کنم سخته ولی محال نیست::

رهگذر دوشنبه 25 آذر 1392 ساعت 00:21

سلام عزیزم
بالاخره رسم ادب اینکه ما در مواقعی که از هم جدا میشویم یا از درب خانه های هم رد میشویم یا در حال خوردن چیزی هستیم با عبارات و کلماتی مراتب ارادت و علاقه خود را به هم نشان دهیم
اما زمانی که این ارزش واقعی الوده به تملق و زیاده گویی و تحمیل و سوئ استفاده میشود زننده و زشت است
فدای تو

سلام عزیزمدرحدی که ادب حکم میکنه ولارم هست قبول دارم .ولی درحد دروغ رو نه ,خداییش زشته

نسترن یکشنبه 24 آذر 1392 ساعت 23:10

بله من هم موافقم..جدا به نکته ی خوبی اشاره کردید

چند وقتی فکرم مشغول این موضوع شده بود.ممنونم سرزدی عزیزم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.